Bonjour silent readers ! Thanks for coming yah ! Enjoy reading and comment . Follow too !Dashboard | +Follow
#Kesedihan
Jul 23, 2011 | 7:20 AM | 0 comments
Kesedihan yang selalu memburu saya . Kalau tembak pasti kena ke arah saya .Balik balik saya . Macam peluru tu khas untuk saya je . frust betul .

Kenapa ? Saya penat lah . Balik balik sedih je . Macammane nak elak dari semue tuh ?
Tak pe lah .Sesungguhnya ni semua ujian untuk saya . Saya cuma perlu bersabar .

Saya sedang menanti orang yang boleh membuatkan saya ceria dan gembira selalu . Yang boleh buat saya teringatkan dia selalu . Yang boleh buat saya lupakan semue perkara yang buat saya stress .

Stress kat rumah tak cukup . Bila dekat sekolah pun saya stress jugak . memang saya cakap , nak giler rasa .
Semalam , saya tak dapat main laptop , saya stress pulak tuh . aish . mulalah .

Sebenarnye saya tak sangke pun jadik macam ni . TV pun cerita macam hampeh je . Benci nye la .
Saya masuk bilik , pasang radio kuat kuat . Kunci pintu . Ah , saya tak kisah . Lantaklah kalau adik saya yang berjiran dekat bilik sebelah tu nak marah sebab bising sangat ke ape . Dah lah stress dengan sekolah , dengan orang yang dekat rumah ni lagi lah benci . Tak habis habis .

Macam ape je . Tak faham betul dengan kehidupan saya . Pelik . Jangan lah macam ni selamanya . Saya tak larat dah . Penat .

Tak habis habis saya dengar radio jer . Lepastuh , saya frustrated ngan seorang budak ni . Main main dengan hati saya . Pastuh , saya nangis nangis jer dalam bilik . Tengok gambar budak tu . Actually saya sayang die . Lupekan die .

Saya duduk dalam bilik sepanjang hari . Makan pun tak . duduk dalam bilik jer .

Dah tak makan , malam tuh demam la jawabnye . (semalam) . Entah ape lah bongok sangat .
Dah tak makan , demam lah jawabnye . Malam malam tu , rasa tak larat sangat . still tak nak makan jugak . Tapi tidur lambat . Dengar radio dalam bilik . Itu jer lah kejenye . Even demam teruk pun taknak makan jugak . Gediks .

Pukul 12 tengah malam tu , saya tak tahan sangat . Sampai kene tutup kipas . haha . Padan muke kan ?
Saya turun bawah .(rumah dua tingkat.bilik saya tingkat atas). Semue orang dah tidur . Gelap pulak tuh . Beranikan diri jugak . Pergi dapur . Bukak kotak Ubat .

haha . Tak pernah pernah malam malam carik ubat .

Tapi buat ilek jer . Saya tahu semue jenis ubat ubat yang ade dalam kotak besar tu .Maklumlah . Bakal pharmacist . Saya belajar nama jenis jenis ubat daripada pak su saya . yang dia jugak pharmacist . Yang bakal kawen dengan pharmacist .

Setakat paracetamol , ubat selesema , ubat batuk yang bijik tuh , Saya tau lah yang mana . Berapa biji . Berapa kali sehari . Even kalau tak de tulis nama ubat tu pun saya tau . Sebab pak su saya bawak balik ubat daripada hopital . Banyak sangat .

Kebanyakan nye mana ada nama . Berpapan papan . haha . Kalau sakit , memang tak pergi klinik . Siyes saya cakap . Sebab , rumah saya macam klinik .

Cakap je ape . Paksu saya ajar saya cara nak check darah tinggi . Sebab saya ada pengecheck tu . Saya tak ingat nama die ape . Kalau atuk saya pening , atau tengah marah , saya orang pertama akan check die punye darah tinggi .

Saya pun reti check Kencing manis . ada cara dia . Pak su saya belikan alat die uh . haha . Syok oh . Mule mule kene cucuk kat jari hantu korang tuh . pastuh , darah akan keluar saya akan ambik darah tu . Pastuh masukkan kertas ape ntah dalam alat check uh . Nanti die bagi tau . Pastuh catat .

Senang je semue tuh . Kalau ubat pulak , ubat asma ada . ubat lelah ade . ubat ulser ade . ubat batuk pun ade . Yang paling banyak , parcetamol lah . Muak tengok nye pun .


Doktor muda lah katekan . Dah biase dari kecik lagi .

last skali , saya dah sihat harinih ..
babai asalamualaikum

OLD | NEW
Template 100% by ZettyIlhamZakuan. Inspiration from Kak Lettha