Bonjour silent readers ! Thanks for coming yah ! Enjoy reading and comment . Follow too !Dashboard | +Follow
Jul 31, 2011 | 4:28 AM | 0 comments
Pengumuman puasa malam ini tak saya kisah lansung . Sebab konfem lah esok puasa . Sebab , selalunya , kalendar tak pernah salah . Haha . Kalau salah , malu oh .

Tak pe . buat ilek je . Esok dah la baru mula puasa , tambah lagi hari sekolah . Tambhakan lagi , ada kelas tambahan . Tambahkan lagi , dengarnya ada exam esok . Tambahnya lagi , dah lama tak puasa . Dan tak ada tambah lagi . Hehe .

Fuhh . Esok dah sah penat . Tak tahan . I wonder why the fasting month start on the school day . And i wonder again , why school did not gave us a leave on the first day of fasting . Memang akan jadi penat oh .

Mintak mintaklah , bila bulan puasa ni , hujan je waktu tengahari . Sekurang kurangnya , tak panas dan tak terlalu dahaga sangat . Sebab saya tahu , esok , iaitu hari permulaan puasa , mesti ramai yang tak larat lah , penat lah . Almaklumlah dahlame tak puase . Badan dah biasa makan . Tak de puasa puasa . haha

Yang paling best bulan puasa , Bazaar ramdhan lah . Ape lagi ? Haha . Terfikir fikir hari hari nak beli makanan apa untuk berbuka puasa .

Malam pulak , buat ibadah sikit . Solat tawarih . Ehhh , bukanlah . Solat tarawih . Hahaha . Macam upin ipin pulak . TAWARIH ??? Hurmm . Saya rajin tau pergi solat tarawih . Bukan macam korang . Malas je . Yeke ??

Sebab surau besar kat rumah saya ni , dekat sangat . Jalan kaki je . Kalau ceramah malam malam , dengan ikut tingkap je . Haha . Memang betullah . Dekat sangat sangat . Cuba tengok !

Surau kat rumah saya , baru dibaik pulih . Whoaaa . Haha . Sebelum ni kayu , sekarang dah upgrade jadi batu . Huhu . Terer tak ?

Dahsyat oh . Nak baik pulih surau tu pun lama . Sebab besarkan surau . Rupa macam masjid , tapi sebenarnya surau . Tak tahu kenapa diorang taknak upgradekan jadi Masjid . Daripada ramadhan lepas , ramdhan tahun ni baru lah siap . Lama kan ?
Tahun lepas , terpaksa lah solat tarawih di Masjid An - Nur tak silap . Yang dekat batu 8 uh . Tahu tak ?

Dekat situ lebih seronok sebenarnya . Sebab , banyak kawan kawan saya solat dekat situ . Termasuklah bestfeghen saya . Haha . Selalu jumpa , solat pun satu saf . Seronok !!! .

Tapi tu masa surau dekat rumah belum siap , tahun ni , tak dapatlah solat sesame kan ? Takpe , sekali sekala dapat pergi jugaklah .Malam ni dah siap tarawih dah . Sabar je lah . Tapi malam ni rasanya tak pergi kot . Hehe . Penatlah pulak .

Rasenye lepas ni , tak dapat nak update blog dah KOT . Sebab BULAN DEPAN nak UPSR dah . Bulan puasa ni terpaksa lah berkorban sikit . Walaupun penat berpuasa , belajar tetap belajar .

Seminggu lepas raya , dah exam . Memang lah teramat takut . Tambah lagi , subjek yang memang lemah sejak azali lagi tuh . Apa masalah pun tak fahamlah . Boleh tolong saya ?

Ok . Tadi , saya pergi Jusco . Huhu . Beli baju raya siap siap . Penat oh . Tak larat jalan . Tapi , adalah lebih afdhal kalau saya beli harini kan ? Daripada hari pusa .

Sampai je kat sana , jammed habis . Tak tahu nak parking mana . Dengan panas terik tetiba tuh , tak faham lah . Terpaksa parking jejauh .

Beli baju . Dekat rm500 . Aduhh . Itupun baju saya saja . Tak masuk adik lagi. Beli kat butik Padini dengan Butik ape ntah . Lupe . haa . Kemeja satu . Jacket satu . And t-shirt satu .

ok lah . Malam ni , nak solat maghrib dan solat hajat . Doakan kejayaan saya . Dan mintak mintaklah saya tenang bila belajar di bulan puasa ni . yah .

Babai .
Assalamualaikum !

OLD | NEW
Template 100% by ZettyIlhamZakuan. Inspiration from Kak Lettha